Viimenen viesti yöllä tuli 00.50, olivat just päässeet hotelliin. Pitkä oli reissu. Varmaan väsy paino. Muuten en vielä tiejä, miten matka meni, ei olla oltu puhelinyhteydesä. Ja mä en sinne voi soitella, ku en tiijä niitten ohjelmasta, isäntä soittaa, jos soittaa.

Niinhän tuo meni yöki siinä vähä ihmetellesä. Illalla ensin ei millään tullu uni ja sit monia kertoja heräsin ja taaskaan ei tullu uni. Ei ny oikeestaan tällä hetkellä ainakaan väsytä, illalla voi olla tilanne toinen. Toivottavasti saa ens yön kuiteski nukuttua paremmin. Huomena ei kuiteskaan saa nukuttua kovin myöhään, ku on päivätuuri.

Bemu ei jostain syystä lähteny aamulla käyntiin, niin poika meniki sit sitikalla. Mä meenki sit aska-autolla. Tai lähti se eka kerralla käyntiin, mutt ei pysyny ja sen jälkeen se ei lähtenykkään enää. Tiijä sit, mikä sitäki riepoo. Poika ei tiijä autojen päälle paljo mitään, mä vielä vähemmän. (Tuota en sanonu ääneen, se on ainaki tietävinään.) Se sahaski sitä niin kauan, ett aatelin, ett kohta on akkuki tyhjä. Osaakohan se sitäkään laittaa latinkiin, jos tarve vaatii? Mä en kyll etes tiijä, misä meijän laturi on, tallisa tai raakahuoneesa varmaan. Joskus oon sen nähny, ett suunnilleen tiijän, minkä näkönen se on. On sitä avuton, ku ei oo ikään noihin juttuihin perehtyny. Paljo ois vielä opittavaa. Onneks osaan suunnilleen tuon meijän pannuhuoneen käyttää. Paitsi ny ei tartte siitäkään huolehtia, ku öljyä poltetaan.