Se sit joillaki alkaa jo viikonloppu. Mulla ei, vielä huomena töitä. Onneks ens viikonloppu on vapaa taas pitkästä aikaa.
Törmänny tuola muidenki blogeisa samaan ongelmaan, ku mulla...tuo otsakointi. Hirveen järkevää ja kauheen monipuolista. Just joo, mutt ku ei mitään tapahu, niin ei voi otsikoillakaan hurrata.
Eilen illalla isäntä kokos uuden lampun tuohon nurkkaan ja sinne, ku pannaan sitä vettä, ett saadaan höyryä, niin vaarasa tietenki koko ajan, ett joku sen kaataa. Eilinen meni ihan hyvin sen kannalta, mutt tänään ei sit enää. Mä meinasin kaataa sen kaks kertaa. Eka kerralla ei tullu paljokaan vettä lattialle, vaan toisella sit jo tuli aika paljo. Paljo ja paljo, suhteellinen käsite. Sielä oli 1,2 litraa vettä ja näitten kahen loiskumisen seurauksena, sinne tais jäädä ehkä 3 desiä vettä eli se yheksän oli lattialla. Ny mä vasta veinki sen sit tonne takkahuoneeseen, etten enää keikuttele.
Isäntä siivonnu raakahuonetta, toi töistä ison teollisuusimurin ja kuuluu sitä ny käyttävän.
Poika jäi koulusta suoraan kaverilleen Kalajoelle ja kohta mun pitää lähtä hakeen sitä kotia. Tyttö lähti nuopparille ja mä oon vaan kutonu.
Tänään tuli Pyhäjoelta viesti, että kiitos mielenkiinnosta paikkaa kohti. 60 hakijaa ja hyvää syksyn jatkoa. Ett silleen. Tää on sitä ikärasismia, musta ainaki tuntuu siltä. Ylivieskasta ei oo vielä mitään kuulunu. Todennäkösesti ei kuulukkaan. Täälä ku kaikkiin toimistopaikkoihin on vähintään 50 hakijaa, Ykasa yleensä yli sata. Ett harva on pyydys, mutt ei ne ainakaan kotoa tuu hakemaan, se on selvä.