Suunnitelmia oli siis tällekki päivälle, ku vapaa sattuu olemaan, mutt ne menee taas kerran uusiksi. Hirvee nuha päällänsä ja silmät vuotaa, mitään ei välistä nää ja räkäluutuja roskis täynnä. Eilen alko kunnolla tuleen tavaraa ulos ja tänään sama peli jatkuu. Kaks edellistä päivää oli keuhkoputki ja keuhkot kipiät ja sit alko nuha. Eilisen olin töisä nokka punasena ja huomena vielä pitäs mennä kans. Ja se on pakko, muuten menee viissatanen ohi suun. Eilen ja toissailtana oli myös vähä kuumetta. Ny ei ainakaan tunnu siltä. Saa nähä illalla. Sunnuntaina ois ne messut ja kummipojan synttärit, jääköhän neki ny sit väliin, jos ei olo kohene? Pitäs pitää aurinkolaseja koko ajan pääsä, ku silmät vuotaa, mutt ne on taas vääräsä paikasa. Eilen soitin isännälle töihin, ett tuo ne mulle töihin, ett nään tulla kotia iltasella. Sillo ne oli siis aska-autosa, ny ne on citikasa ja isäntä sillä töisä. Yes. Saa nähä, joutuuko niitä pitään huomena töisä koko päivän. Eihän tää silmien vuotaminen niin kotona haittaa, mutt töisä, luulee vielä ihmiset, ett mä vollotan koko ajan. Siitä tuli mieleen, ett yhtenä vuonna kans mulla noi silmät vuoti kans ja yks vakiasiakas tuli kysyyn multa, itkenkö mä. Tää on oikeesti aivan kauheeta näin aluksi, sit ku pahin vuotovaihe on ohi, niin silmätki lakkaa vuotamasta.

Ja sivulause huomautuksena taas, villatakista on työn alla eka hiha, yli puolen välin jo. Kyllä se siitä. Ja uusia mielihaluja jo tiedosa.