Päivä menny tuskaillesa hellettä, mutt ei saa valittaa. Kesä on niin onnettoman lyhyt.
Oli täss kolmen tunnin palapeli urakka ohjelmassa tälle illalle. Koottiin uus ruokapöytä ja kuus tuolia. Meinas kyll usko mennä, ku tuolien ruuvit oli sellaset, ett varttikierroksen verran pysty pyörittään kuusiokoloavainta. Viimen ne saatiin kaikki kokoon hikeä päästä pyyhkien.
Mä oon mennny varmaan aivan sekasi, ku noissa uusisa tuoleisa on vihreät istumet. Ikipäivänä en oo vihreestä tykänny. Onneks ne on niin tummanvihreet, etteivät liiemmin haittaa. Toinen asia, miks mahdan olla sekasi...eilettäin otin pakkasesta broilerinfileitä ja ei ku mitä, ne oli valkosipulimarinadissa. Mä en kyll tiijä, misä mun silmät on ollu sillo, ku ne oon valinnu. On varmaan ollu tosi kiire tai joku häirinny pahankerran. Ne fileet jäi kyll mulla ja tytöllä syömättä. Ja voi kauhee sitä kämpän käryä sen jälkeen. Yök. Ny isäntä ja Jere lemuaa. Nehän syö vaikka pieniä kiviä, jos antaa.

Eilen jäiki kirjottamatta tänne, ku oltiin niin myöhään kalasa. Tai isäntä ja Janika onki, mä olin autosa lukemasa. Mentiin ensin Haapavesi-tienvarren P-paikalle. Sieltä ei tullu mitään, niin siirryttiin Huhmarlammelle. Ei se sen parempi paikka ollu, ku ei sieltäkään mitään tullu. Matoja kyll meni, ku kalat kerkes ne syömään. Heh. Ei muka kalaa.

Kauhee kuume ois vielä päästä jonnekki, ku alkaa tuo loma lähestyä loppuaan. Aska-autolla pitäs päästä johonki, ei etes kauas, vaan johonki vaan. Pyörät mukaan ja menoks. Saa nähä toteutuuko.