Töitten jälkeen heti ajettiin Kalajoelle hakeen poikaa autokoulusta. Ja harmi, mutt poika on syntyny aivan vääränä vuonna. Ois pitäny syntyä edellisen vuoden puolella. Ja syy tähän on lakimuutos, joka tulee voimaan vuoden vaihteessa. Ei voi ajaa kuorma-autokorttia, ku muutoksen myötä ikäraja muuttuu 21. Eli se siitä. Joskus jos sit ajaa omilla kustannuksilla, jos katsoo tarvitsevansa. Tällä viikolla pitävätki teoriaa neljänä iltana. Onneks pojalla on myös kaveri täältä ja sen veli hakee pojat huomena, ei tartte ite joka ilta sinne sännätä. Ja torstaina pääsevät kuulemma tutustuun autoon pihalle ja vähä ajeleen. Jihuu, niinku tuon ikäset kossit ei ois koskaan ajelleet autolla. En taija etes tietää poikaa, joka ei ois ajellu jollain autolla.
Ny on jotensaki vetelä olotila, palelee sairaasti ja naamaa kuumottaa oikein tosisaan. Tuntuu vähissä määrin kuumeiselta olotila. Vielä en oo kuiteskaan mitannu, josko sitä on.
Eilinen päivä töisä oli ihan suoraan peestä. Kyllähän mä olin arvannu sen saamattamuuden, mutt siitä huolimatta, se ei saanu yhtäkään rullakkoa etes purkamatta, ku järjesteli vaan hyllyjä ja vetelehti ties misä, ku mä en sitä nähnykkään etes montaa kertaa välillä. Puhelimesa kuulu puhuvan ainaki varaston puolella. Siis ei voi olla tosi. Tänään sit oli jo lappua seinällä, ett ylitöitä saa tehä taas, niin paljo, ku kerkiää. Kuormat pitäs saaha purettua. Ja, ku mäki menin töihin, oli maitohuonekki vielä koskematta ja työkaverilla jo loppu työtki, eli mä olin taas tavallaan yksin tekemäsä kaikkia. Sehän on aivan mahotonta hommaa. Ja ny toistaiseksi ainakaan, mä en jaksa ylimääräsiä töisä olla, ennen ku isäntä on taas kunnosa, ettei kaikki hommat oo vielä tääläki mun tehtävänä. Onneks ny enää mun ei oo tarttenu ruokaa laitella, ku isäntä on huolehtinu sen puolen. Mutt toi puusouvi pysyy mulla vielä niin kauan, ettei isäntä tunne mitään kipuja missään asennossa tai liikkeesä. Ihtiänsä ei ala repimään ennen aikojaan.