Pitää käydä tääläki taas välillä. Mitään uutta ei oo valmistunu, hyvä, että uusia ei oo lisää puikoilla. Siihenki vaatii sinniä, ettei alota. Vaikka mitä mielihaluja kyll ois. Lyhythihanen on kyll jo aika hyvällä mallilla. Voi olla, ett valmistuu viikonloppuna, riippuu ajasta.

Tänään käytiin Kärkkäisellä osteleen vähä tavaraa aska-autoon valmiiksi reissua varten. Kertisastioita pinottain, ensiapupakkaus retkeilijälle, pesuaineita ja tytölle kengät. Samalla katteltiin vähä sille päättäjäisvaatteita, mutt ei se sopivanlaisia löytäny. Kärkkäisellä rupes yks nainen mua puhuttaan, ett hän katto jo alhaalla, ett jotain tuttua sussa on, mä hetken kattelin häntä ja sit mulla sytytti, Katja, mun lapsuuteni ja nuoruuteni kaveri ja naapurintyttö. Siis en ois tuntenu, jos ei se ois ensin alkanu puhutteleen. Oli kiva nähä, viimeks nähtykki kakskyt vuotta sit ja yksissä liikuttiin meijän tytön ikäsenä, hällä myös samanikänen tyttö. Joskus systeriltä kuullu hänestä ja koulukavereista oon lukenu.

Pihahommat on vielä vaiheesa, samoin ikkunanpesu. Eiköhän neki siitä joskus handlaannu. Ei paniikkia. Saunan terassille ostin tänään neljä miniruusua. Meijän kaupasta pilkkahintaan, ku äiteinpäivältä jäi. Riippuvat ny amppeleisa vähä joka nurkasa.